ΣΙΝΕ

Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

Κληματάκι Γρεβενών:Οι κάτοικοι καταγγέλλουν τον μητροπολίτη για αφαίρεση από την εκκλησία του χωριού δισκοπότηρου, ευαγγελίου και άλλων ιερών κειμηλίων

Κάτοικοι Κληματακίου Γρεβενών προς τον μητροπολίτη: Δώστε μας πίσω τα αυθεντικά ιερά κειμήλια που αφαιρέσατε από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.
Οι τιμωρητικές και εκβιαστικές συμπεριφορές δεν χωράνε στην εκκλησία. – Υποβολή ένθεν κακείθεν μηνύσεων

Έντονες συνεχίζουν να παραμένουν οι διαμαρτυρίες των κατοίκων στο Κληματάκι Γρεβενών προς τον μητροπολίτη Γρεβενών Δαυίδ, καθώς όπως διατείνονται, από την προ διετίας επίσκεψη του μητροπολίτη στο χωριό τους, όπου χοροστάτησε στην Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία και στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου, άρχισαν να εξαφανίζονται ιερά κειμήλια της εκκλησίας, μεγάλης αρχαιολογικής αξίας και κυρίως ηθικής, καθόσον όπως υπερτονίζουν οι κάτοικοι, είναι δώρα των προγόνων τους από την Κωνσταντινούπολη.

Κάθε φορά που επισκέπτονταν ο μητροπολίτης το χωριό τους, κατά τους ισχυρισμούς των κατοίκων, όλο και κάτι έλειπε από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (η οποία κτίστηκε το 1866), όπως το ασημένιο δισκοπότηρο, το ασημένιο θυμιατό, το ασημένιο Ιερό Ευαγγέλιο και άλλα ιερά κειμήλια του 19ου αιώνα που ανήκαν στην ως άνω εκκλησία, και που σύμφωνα με την παραδοχή του μητροπολίτη «ζητήθηκαν να του δοθούν σε επισκέψεις του στο χωριό, για συντήρηση, φύλαξη και ασφάλεια στην Ι.Μ. Γρεβενών».

Το παράδοξο όμως συνίσταται στη μαρτυρία των κατοίκων, οι οποίοι δεν αναγνωρίζουν τίποτε από αυτά που ισχυρίζεται ο μητροπολίτης, καθώς επισημαίνουν πως τα «κινητά μνημεία» πάρθηκαν χωρίς άδεια και απόφαση της εκκλησιαστικής επιτροπής ή έστω κάποιου άλλου παράγοντα του χωριού. Ο μητροπολίτης όμως ισχυρίζεται πως του τα παρέδωσε ο ιερέας του χωριού και μάλιστα δείχνει και το πρωτόκολλο παραλαβής-παράδοσης και με υπογραφή.

Σε συναντήσεις, κατόπιν, των κατοίκων με τον «αγαπητό σε όλους παπα-Αβραάμ», ο παπάς τόνισε επανειλημμένα «έχω ήσυχη τη συνείδησή μου. Δεν παρέδωσα τίποτα σε κανέναν. Μετά από μήνες από τότε που ήρθε με φώναξε ο δεσπότης και μου είπε «βάλε μία υπογραφή εδώ» και την έβαλα. Τι να κάνω; Προϊστάμενός μου είναι. Και τώρα να μου πει να βάλω, πάλι θα το κάνω».

Πριν ένα χρόνο περίπου, μετά τις αλλεπάλληλες οχλήσεις και απαιτήσεις των κατοίκων του Κληματακίου να επιστραφούν τα «κινητά μνημεία» στη φυσική τους θέση (εκκλησία Αγίου Γεωργίου), αφού προηγουμένως συντάχθηκε διακήρυξη-δήλωση-καταγγελία που υπεγράφη από όλους τους παρόντες κατοίκους του χωριού (120 άτομα), αποφασίστηκε η υποβολή μήνυσης, τον Σεπτέμβριο 2016.

Στη συνέχεια ο μητροπολίτης Δαυίδ αποφάσισε να επιστρέψει τα ιερά κειμήλια, καλώντας την εκκλησιαστική επιτροπή για να τους παραδώσει τα «φυλασσόμενα και συντηρημένα» αυτά «κινητά μνημεία». Όμως όλα τα μέλη της εκκλησιαστικής επιτροπής, καθώς και άλλοι κάτοικοι του χωριού που γνώριζαν καλά τα αντικείμενα, αρνήθηκαν να τα παραλάβουν, καθώς αντελήφθησαν πως δεν ήταν τα αυθεντικά, αυτά δηλαδή που πήρε ο μητροπολίτης, ο οποίος υποστηρίζει ότι «λόγω της συντήρησής τους ήταν αδύνατον να αναγνωριστούν». Χαρακτηριστικά οι επίτροποι και όλοι όσοι τα είδαν και τα γνώριζαν λένε «πήρε τζιβαέρια και επιστρέφει μπακίρια», όπως θα έλεγαν και οι γιαγιάδες τους.

Μετά τη μήνυση που υπεβλήθη ο εισαγγελέας Γρεβενών διέταξε προκαταρκτική εξέταση, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Οι κάτοικοι όμως στο Κληματάκι εκφράζουν συνάμα και τους φόβους τους, λόγω της θέσης και του αξιώματος του μητροπολίτη, μήπως η υπόθεση δεν φτάσει στο ακροατήριο.

Η ιστορία όμως συνεχίζεται… Ο Δεσπότης αντέδρασε έντονα (λέτε η καλύτερη άμυνα να είναι η επίθεση;!) και απάντησε κι αυτός με μήνυση κατά των μηνυτών του και των κατηγόρων του για «πλήθος υποτιθέμενων αδικημάτων που διέπραξαν σε βάρος του». Στην ενέργεια δε αυτή του μητροπολίτη οι κάτοικοι υποψιάζονται και φοβούνται το ενδεχόμενο «συμψηφισμού των ενεργειών δράστη και θυμάτων»!

Ο μητροπολίτης, πάντα σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των κατοίκων του χωριού, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και καταξιωμένοι επιστήμονες και καθηγητές πανεπιστημίου και όχι κατ’ ανάγκη μονίμων κατοίκων, έλκουν όμως την καταγωγή τους από το Κληματάκι το οποίο υπεραγαπούν και επισκέπτονται τακτικά, διόρισε εκκλησιαστική επιτροπή, τα μέλη της οποίας υπέβαλλαν την παραίτησή τους!

Οι κάτοικοι του χωριού, η σύμπνοια και ομοθυμία των οποίων αποτελούν ένα ισχυρό σημείο αναφοράς και ένα δεδομένο, προσάπτουν και άλλες κατηγορίες κατά του δεσπότη, όπως «από την πρώτη ώρα που πάτησε το πόδι του στα Γρεβενά υποχρέωσε πολλούς παπάδες αλλά και εκκλησιαστικές επιτροπές να του παραδώσουν διάφορα ιερά κειμήλια με το πρόσχημα της συντήρησης και φύλαξής τους στη μητρόπολη, ενώ όπου υπήρχε αντίδραση (π.χ. Νέα Τραπεζούντα) φοβέριζε και καταριόταν ή έμπαινε κι έπαιρνε (π.χ. Σπήλαιο) ό,τι ήθελε. Στο χωριό Λόχμη οι κάτοικοι τον συνέλαβαν επ’ αυτοφώρω να επιβλέπει τον οδηγό του να σκάβει κάτω από την Αγία Τράπεζα».

Τέλος, οι κάτοικοι στο Κληματάκι εκφράζουν τη βαθιά τους λύπη, καθώς όπως εμφατικά τονίζουν «ο δεσπότης ενήργησε τιμωρητικά και εκβιαστικά, αφού στο χωριό δεν υπάρχει πλέον παπάς και ο μέχρι πρότινος παπα-Αβραάμ παραιτήθηκε ή υποχρεώθηκε να παραιτηθεί»!

Σήμερα που η πατρίδα μας δέχεται ρεύματα από τις τάσεις της Νέας Εποχής και της παγκοσμιοποιήσεως, και η κοινωνία μας υποφέρει η εκκλησία όλους τους ανθρώπους ανεξαιρέτως πρέπει να τους αγαπά και να τους σέβεται. Αυτή ψέγει την αμαρτία.

Η κοινωνία μας έχει ανάγκη από καλούς Σαμαρείτες, από Σίμωνας Κυρηναίους που θα εμπνέουν στα πνευματικά τους παιδιά κάποιο είδος αγωνιστικότητας και όχι μόνο αυτό της «υπακοής» και που θα ελαφρύνουν τον κόσμο από τα βάσανα και το φορτίο της αμαρτίας, διότι μητροπολίτης και άνθρωπος αληθινός είναι μόνον εκείνος που πιστεύει και εφαρμόζει με ακρίβεια τα δόγματα της πίστεως….

Υποσχέθηκαν δε οι μητροπολίτες μας να «συντάσσονται» με το Χριστό και τους Άγιους Πατέρες και να μην αφήνουν αφύλακτη την….. «Απότασση τω Σατανά και πάσι τοις έργοις αυτού και πάση τη λατρεία αυτού και πάσι τοις αγγέλοις αυτού και πάση τη πομπή αυτού».

Η Ορθοδοξία μας είναι κοινό μυστικό πως στις μέρες μας βάλλεται πανταχόθεν και οι εχθροί της καραδοκούν και σαν λύκοι καρτερούν, γι αυτό και τέτοιες καταστάσεις δίνουν τροφή σ’ αυτούς που την επιβουλεύονται.

Ένας μητροπολίτης με τέτοιες συμπεριφορές, όπως τονίζουν οι κάτοικοι στο Κληματάκι, απομακρύνει ολοένα και περισσότερο τους πιστούς από την εκκλησία και την Ορθοδοξία.

Ο πνευματικός ποιμένας εμπνέει πάντα τον σεβασμό στους ανθρώπους, γενικότερα, και ποτέ δεν τον επιβάλλει.

Διαβάστε τη διακήρυξη των κατοίκων
Ανάστατο το Κλιματάκι Γρεβενών Οι κάτοικοι καταγγέλλουν τον μητροπολίτη για αφαίρεση από την εκκλησία του χωριού δισκοπότηρου, ευαγγελίου και άλλων ιερών κειμηλίων με μεγάλη αρχαιολογική αξία!
«Επί ποδός πολέμου» βρίσκονται οι κάτοικοι στο χωριό Κλιματάκι Γρεβενών και καταγγέλλουν τον μητροπολίτη Γρεβενών για αφαίρεση από την εκκλησία του χωριού τους ευαγγελίου, δισκοπότηρου, θυμιατού και (πιθανόν) εικόνων μεγάλης αρχαιολογικής αξίας, εν αγνοία της εκκλησιαστικής επιτροπής!

Προς τούτο έντονη είναι η αντίδραση των κατοίκων, οι οποίοι απειλούν μάλιστα με κινητοποιήσεις προς κάθε κατεύθυνση, για την αυθαίρετη αυτή πράξη του μητροπολίτη.

Όπως αναφέρουν οι κάτοικοι, ο μητροπολίτης δικαιολογείται για την πράξη του αυτή τονίζοντας πως «τα πήρα για ασφαλή φύλαξη», αφού η αρχαιολογική αξία αυτών των ιερών κειμηλίων είναι μεγάλη. Μάλιστα, σύμφωνα με έγκυρες και ασφαλείς πληροφορίες «ο ιερέας του χωριού υπέγραψε έγγραφο σχετικό με την παραλαβή των ιερών αντικειμένων από τον μητροπολίτη, αλλά δεν γνώριζε τι υπέγραφε»!

Όλα ξεκίνησαν μετά την 8η Μαϊου, ημέρα κατά την οποία τελέσθηκε Θεία Λειτουργία για τον εορτασμό των 150 χρόνων από τα θυρανοίξια του Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου στο Κλιματάκι, όπου χοροστάτησε ο μητροπολίτης Γρεβενών κ. Δαυίδ. Πριν τη Θεία Λειτουργία ο μητροπολίτης απαίτησε από μέλος της εκκλησιαστικής επιτροπής να του φέρει το παλιό Ιερό Ευαγγέλιο (έτους 1840), για να λειτουργήσει με αυτό. Το Ιερό Ευαγγέλιο, όπως διαπιστώθηκε από τα μέλη της εκκλησιαστικής επιτροπής, μετά τη Θεία Λειτουργία, έλειπε από την εκκλησία, γεγονός που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων, οι οποίοι συνεχώς τηλεφωνούσαν στην μητρόπολη, χωρίς να έχουν καμία ανταπόκριση. Λίγες ώρες αργότερα επικοινώνησε μαζί τους ο μητροπολίτης και παραδέχθηκε πως το πήρε ο ίδιος με το πρόσχημα «της φύλαξης του ευαγγελίου με ασφάλεια στην μητρόπολη!», ο δε ιερέας του χωριού δεν γνώριζε τίποτε!

Εκτός όμως του ευαγγελίου διαπιστώθηκε ότι στην Ι.Μ. Γρεβενών βρίσκονται και άλλα ιερά κειμήλια του 19ου αιώνα, που ανήκαν στην εκκλησία του χωριού Κλιματάκι και τα οποία ζητήθηκαν από τον μητροπολίτη σε προηγούμενες επισκέψεις του στο χωριό. Όπως παραδέχεται η μητρόπολη Γρεβενών, στην κατοχή της βρίσκονται και άλλα ιερά κειμήλια της εκκλησίας του χωριού, όπως το Άγιο Δισκοπότηρο και ένα παλιό θυμιατό και εδώ τίθεται το ερώτημα, αν και άλλα ιερά κειμήλια, όπως εικόνες, βρίσκονται στην μητρόπολη ή κάπου αλλού!

Μετά απ’ όλα αυτά, εύλογα τίθενται τα ερωτηματικά και οι απορίες των κατοίκων, γιατί αυτή η βίαιη, άνομη και αμφιβόλου σκοπού συμπεριφορά του μητροπολίτη;!

Αυτά τα ιερά κειμήλια, όπως διατείνονται οι κάτοικοι του χωριού, διαφυλάχτηκαν σε δύσκολους καιρούς, όπως της τουρκοκρατίας, της ιταλικής και γερμανικής κατοχής, αλλά και του εμφυλίου πολέμου! (Σήμερα λοιπόν, εν καιρώ ειρήνης,γιατί να κινδυνεύουν να χαθούν ή… να κλαπούν;!).

Σεβόμενοι πάντα τους κανόνες δημοσιογραφικής δεοντολογίας, επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με την Ι.Μ. Γρεβενών και ζητήσαμε να μιλήσουμε με τον μητροπολίτη κ. Δαυίδ. Αντ’ αυτού (που όπως πληροφορηθήκαμε έλειπε στο Άγιον Όρος) μιλήσαμε με τον αντικαταστάτη του πρωτοσύγκελο της μητρόπολης κ. Σεραφείμ, ο οποίος δήλωσε «δεν μπορώ να μιλήσω για το θέμα» προτρέποντάς μας να μην ασχοληθούμε με το θέμα. Σε ερώτησή μας γιατί ακόμα δεν επιστράφηκαν τα ιερά κειμήλεια (μετά από 1 και πλέον μήνα) μας απάντησε «αυτό δεν γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού)!

Σε επικοινωνία μας δε με τον παπά του χωριού Μιχαηλίδη Αβραάμ «εισπράξαμε» το κλείσιμο τηλεφώνου, αφού μας απάντησε ότι δεν έχει να πει τίποτε στην ερώτησή μας «τι έχει να μας πει για την υπόθεση και εάν ο ίδιος παρέδωσε τα κειμήλια»,. Όταν ερωτήθηκε για ποιο λόγο δεν θέλει να μιλήσει, μας είπε ότι «έχει τους λόγους του».

Όπως και να έχει η υπόθεση, η συμπεριφορά του ως άνω μητροπολίτη προκαλεί και σκανδαλίζει τη μικρή αλλά και πιστή κοινωνία του χωριού Κλιματάκι και αφήνει πολλά υπονοούμενα, οι κάτοικοι δε του χωριού εκφράζουν τις υποψίες τους, πως σε περίπτωση επιστροφής των ιερών κειμηλίων στην εκκλησία του χωριού τους… μήπως αυτά θα είναι απομιμήσεις τους;!…

Μόνιμοι κάτοικοι του χωριού αλλά και διαμένοντες σε άλλες πόλεις, καταγόμενοι από το Κλιματάκι, εξέδωσαν Διακήρυξη-Δήλωση-Καταγγελία, για το εν λόγω γεγονός, που δημοσιεύεται αυτούσια:

Οι παρακάτω υπογεγραμμένοι κάτοικοι του χωριού Κληματακίου Γρεβενών, οι καταγόμενοι από αυτό και διαμένοντες σε άλλα μέρη της Ελλάδας καθώς επίσης και οι φίλοι του ως άνω χωριού δηλώνουμε και διακηρύττουμε τα παρακάτω:

Την 8η Μαϊου 2016, ημέρα Κυριακή εορτάσαμε τα 150 χρόνια από τα θυρανοίξια του Ιερού Ναού του Αγίου Γεωργίου και τη Θεία Λειτουργία ετέλεσε ο, νεοεκλεγείς, μητροπολίτης Γρεβενών κκ Δαυίδ. Κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας ο μητροπολίτης απαίτησε από το μέλος της εκκλησιαστικής επιτροπή κ. Θωμά Μαραντίδη να προσκομίσει το παλαιό Ιερό Ευαγγέλιο (του έτους 1840), κειμήλιο από τους παππούδες μας προκειμένου, όπως είπε, να λειτουργήσειο με αυτό, όπως και έγινε.

Λίγες ώρες μετά το πέρας της τελετής του εορτασμού διαπιστώθηκε από τα μέλη της εκκλησιαστικής επιτροπής ότι το Ιερό Ευαγγέλιο έλειπε από την εκκλησία.

Υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από τους κατοίκους και συνεχή τηλεφωνήματα στη μητρόπολη χωρίς αποτέλεσμα. Κάποιες ώρες αργότερα με τηλεφώνημα του ίδιου του μητροπολίτη οι κάτοικοι του χωριού πληροφορήθηκαν ότι το ως άνω Ευαγγέλιο «Φυλάσσονταν» στη Μητρόπολη Γρεβενών και ότι αυτό είχε παραδοθεί εκεί (ακόμα και ο ιερεάς του χωριού π. Αβραάμ, εδήλωσε άγνοια τέτοιου γεγονότος).

Μετά από τη γνωστοποίηση του συμβάντος διαπιστώθηκε επίσης ότι στην κατοχή της Ιεράς Μητρόπολης Γρεβενών βρίσκονται ιερά κειμήλια του 19ου αιώνα που ανήκαν στην ως άνω εκκλησία και – μαζί με τα βυζαντινά στέφανα – είχαν ζητηθεί να παραδοθούν σε παλαιότερες επισκέψεις του στο χωριό. Ειδικότερα, στην Ιερά Μητρόπολη Γρεβενών – σύμφωνα με παραδοχή της – βρίσκονται: το Άγιο Δισκοπότηρο και το παλαιό θυμιατό, δώρα και αυτά των προγόνων μας, η εξαφάνιση των οποίων συνέπεσε με προηγούμενες επισκέψεις του μητροπολίτη στο χωριό μας. Μετά τα παραπάνω, γεννιέται το ερώτημα εάν και άλλα κειμήλια (π.χ. εικόνες) βρίσκονται στη μητρόπολη ή αλλού.

Η 150χρονη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου Κληματακίου βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και συντηρείται από τους κατοίκους και από τους φίλους του χωριού. Τα ως άνω και άλλα «Κινητά Μνημεία» διαφυλάσσονται με ασφάλεια από εμάς εδώ και 150 χρόνια. Εύλογα αναρωτιέται κανείς γιατί αυτή η βίαιη, μη νόμιμη και αμφιβόλου σκοπού μετακίνησή τους στη Μητρόπολη Γρεβενών ή και αλλού, αφού τα μνημεία αυτά διαφυλάχτηκαν τον καιρό της τουρκοκρατίας, της Ιταλική και Γερμανικής κατοχής, αλλά και του εμφυλίου πολέμου που ακολούθησε;

ΖΗΤΟΥΜΕ
Την άμεση επιστροφή των συγκεκριμένων καθώς επίσης και τυχόν άλλων κειμηλίων στο φυσικό τους χώρο με τη νόμιμη διαδικασία
Η ευθύνη της φύλαξης να ανήκει σε αυτούς που τα φύλαγαν όλα αυτά τα χρόνια
Η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, η οποία ήδη επελήφθη του ζητήματος να κινηθεί τάχιστα
Η Δικαιοσύνη, στην οποία όλοι μας προσβλέπουμε, να επιληφθεί του θέματος και ο εισαγγελέας να κινηθεί αυτεπάγγελτα
Ο βουλευτής, ο Δήμος Γρεβενών και η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας να αναλάβουν τις ευθύνες τους
Η εκκλησία της Ελλάδας και ο σεβαστός σε όλους μας Αρχιεπίσκοπος, αλλά και ο Οικουμενικός Πατριάρχης να λάβοιυν τις αποφάσεις τους
Τα ΜΜΕ (εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα, τηλεοράσεις) να ανταποκριθούν στις προσδοκίες μας.
Έκαστος εφ’ ώ ετάχθη


ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ
Θα διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο την επιστροφή των ως άνω «Κινητών Μνημείων» καθώς και κάθε άλλου που πιθανόν να υπάρχει στη Μητρόπολη ή αλλού. Και θα τα πάρουμε
Αποτελεί μεγάλο χρέος για εμάς προς τους προγόνους μας και θα ανταποκριθούμε σε αυτό.
Ευχόμαστε και ευελπιστούμε η παρούσα κινητοποίησή μας να αποθαρρύνει μελλοντικούς «λάτρεις» των θησαυρών του Γένους μας να τους ιδιοποιηθούν.

Ακολουθούν 102 υπογραφές… στην πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: